четвъртък, 19 март 2009 г.

Вечерни пейзажи

Тръгвам по пешеходната зона и бързам да изпреваря студа. Въпреки него лампите светят романтично от двете страни на улицата и ярките им глобуси почти се сливат някъде далече пред мен. Не ги виждам, но знам, че те продължават и след тъмното петно на хоризонта.
Вървя и правя снимки. Мислено.
Прозорец със сияещи щори и големи цветя...
Старинна сграда, цялата в тишина...
Лъскави самотни витрини, отрупани с вещи...
Неразцъфнали дървета в очакване...
Влюбена двойка...
Просто двойка...
Тогава чувам музиката. Обръщам поглед и виждам къщичка. С покривче, с две прозорчета отстрани и четири витрини с пуканки. Цялата е осветена, пуканките също, дори карамелът по тях блещука. Не мога да доловя аромата им, но си го представям. Продавач с бяла шапка подрежда нещо вътре и се готви да затваря. На мен ми напомня за детството, а той сигурно е изморен и иска да се прибере вкъщи. А аз искам да се прибера в детството...

6 коментара:

  1. "Влюбена двойка...
    Просто двойка..." -
    елегантно и фино разграничение:)...

    Иначе правя изключение от правилото, че детството е там, където обикновено иска да се върне човек. Не че е било някакво съвсем ужасно... просто същинската аз дойдох някак по-късно, с други неща. Знам ли и аз как да го обясня.

    ОтговорИзтриване
  2. И честит нов дизайн, хубав е!!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти, Сати!За детството е много дълга и дълбока тема. Често казвам, че върхът на моята интелигентост беше на 14 г. и оттогава само намалява :) А да не говорим, че само в годините преди това знаех със сигурност, какво искам и броят на въпросите отговаряше на броя на отговорите. Но с годините/а те не са малко/ свикнах, че имам все повече излишни въпроси :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ходи на риба! Много въпроси се губят там сами. Понякога се губя и аз. И с огромно удоволствие би си останал загубен, ако не беше ши*ания понеделник.
    Но пък ти си вървяла в петък...не, незнам. Обърквам се като се прибера в града.
    А и пуканките съвсем ме разстроиха.
    Отивам да(както обичам да казвам) да пия със стил.

    ОтговорИзтриване
  5. Ха, това за излишните въпроси е добре казано:))... Мисля си, че появата на много ткива въпроси е белег за това, че приоритетите ти са се изместили в неправилната посока...

    @morrt: :))) за стила, хехе.

    ОтговорИзтриване